4 sty 2017

Camilla Läckberg- Pogromca lwów

Cześć!
Dziś będzie trochę inaczej... Chciałabym napisać Wam troszkę o książce, którą wczoraj skończyłam czytać. Muszę na świeżo podzielić się z Wami swoimi spostrzeżeniami na jej temat. Ale najpierw taka informacja dla Was, jeśli ktoś by nie wiedział: od 2 stycznia w Biedronce jest zimowy kiermasz książek. Kosztują 9,99 zł! Tam też udało mi się kupić 2 kryminały. Jednym z nich była książka Camilli Läckberg- Pogromca lwów. I o niej dzisiaj będzie. Od początku chciałam kupić tę konkretną książkę, ponieważ jedna dziewczyna z youtube, którą oglądam, polecała tą autorkę. Byłam w 3 Biedronkach, żeby ją zdobyć!!!
Autor: Camilla Läckberg
Data wydania: Czerwiec 2016r.
Przekład: Inga Sawicka
Wydawnictwo: Czarna Owca
Wydanie: III

Camilla Läckberg jest szwedzką pisarką. Sukces osiągnęła dzięki powieściom kryminalnym. Napisała "Sage o Fjällbace", a "Pogromca lwów" to 9 część tej właśnie sagi. Sama autorka urodziła się i wychowała w  Fjällbace. Jej książki cieszą się dużą popularnością nie tylko w Szwecji, ale również w wielu innych krajach. Żałuję, że nie zaczęłam czytać tej sagi od początku. Ale kto wie, może jeszcze nadrobię resztę książek. 
Jeśli chodzi o samą książkę, to opis na końcu książki już przyciąga czytelnika. Przeczytajcie sami...
W książce dzieją się przede wszystkim dwa wątki. Pierwszy wątek dotyczy półnagiej dziewczyny, którą  potrąca kierowca. Dziewczyna ma wydłubane oczy, ucięty język i w dodatku pozbawiona słuchu. Widać, że była torturowana. Trafia do szpitala, niestety nie udaje się jej uratować. W jej sprawie toczy się śledztwo. Okazuje się, że jest to miejscowa dziewczyna o imieniu Victoria, która zaginęła jakiś czas temu. 
Drugi wątek zaś dotyczy pisarki Eriki, która chce napisać książkę na temat kobiety skazanej za zabójstwo swojego męża. Erika odwiedza, więc kobietę w więzieniu i próbuje dowiedzieć się czegoś więcej. Czuje, że w tej historii się coś nie zgadza. Prowadzi więc na własną rękę dochodzenie w tej sprawie. 
Uważam, że jest to świetny kryminał, trzymający w napięciu. Świetnie i szybciutko się ją czyta. Jest bardzo wciągająca. Zakończenie było dla mnie zaskoczeniem. Więc mogę się z tego tylko cieszyć. Obstawiałam, że skończy się troszkę inaczej. W książce są przedstawione losy różnych mieszkańców Fjällbacki- ledwo wciągniemy się w życie jednej postaci, a tu już autorka przechodzi do kolejnej. Dzięki temu mamy pełen obraz na wszystko. Ale dzięki temu, nie wiem też jak dany wątek się kończy i musimy czytać dalej, żeby znowu trafić na konkretna postać. To trochę jest tak jak z serialami, które kończą się w najlepszych momentach :)

Jeszcze chciałbym poruszyć kwestię samej książki jako rzeczy. Chyba wszystkie książki, które spotkałam ostatnio w Biedronce są napisana na papierze gorszej jakości. Mi to tak bardzo nie przeszkadzało, a te 10 zł za książkę i tak mnie przekonało :) Książka ma też oczywiście miękką okładkę. Dobrze jest czasem dołożyć troszkę pieniędzy i kupić sobie książkę lepszej jakości. Mi jednak na obecną chwilę nawet ta gorsza nie przeszkadza :)

Marzy mi się własna biblioteczka, więc mam w planach, co jakiś czas kupić sobie jakąś nową książkę. Mam nadzieję, że uda mi się spełnić to marzenie. A bliskim chyba muszę powiedzieć, że w ramach jakichkolwiek prezentów bardzo chętnie zobaczę książkę :)

9 komentarzy:

  1. Lubię to wydawnictwo, trzymam kciuki za rozszerzenie biblioteki, moja w minionym roku się znacznie powiększyła, w tym będę częściej chyba w bibliotece :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o wydawnictwo to rzeczywiście mają fajne książki :)

      Usuń
  2. Bardzo lubię tą serie. Ten tom jeszcze czeka na przeczytanie. Ja od znajomych bardzo często dostaje książki. Mam nadzieję, że Twoje marzenie o biblioteczce szybko sie spełni

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam ochotę przeczytać całą tą serię, bo rzeczywiście jest to coś w moim typie :)

      Usuń
  3. bardzo lubię powieści Camilli Lackberg:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kryminałów tej autorki jeszcze nie czytałam,ale w wolnej chwili chętnie to zrobię :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi również marzy się piękna biblioteczka z całą masą książek :D A co do książki- tej akurat nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To oby nasze marzenia się spełniły :) ja póki co książek mam mało a miejsca na ich trzymanie jeszcze mniej :)

      Usuń
  6. brzmi super! poszukam w empiku :)

    OdpowiedzUsuń